Slouží pro odklízení čerstvě napadaného sněhu z parkovišť, komunikací, chodníků nebo cest se zpevněným a rovným povrchem. Zmrzlý prachový sníh dokáže fréza SF-55 odhodit až do vzdálenosti 10 m. Nastavení směru odhozu odklízeného sněhu se provádí z místa obsluhy. Díky ozubení spirály, která odebírá sníh, si sněhová fréza SF-55 velice dobře poradí se zmrzlým sněhem.
Adaptér sněhová fréza SF-55 se velmi jednoduše připojí zasunutím do náhonu převodové skříně a zajistí aretačním kolíkem, během několika sekund je pak připraven k práci.
Její předností je nízká hmotnost, hypoidní soukolí pracující v olejové lázni, rychlé upínání pohonné jednotky a adaptérů a možnost připojení sulky AV-650.
Nová pohonná jednotka byla vyvinuta pro náročné zákazníky, kteří od svého VARI systému očekávají ještě větší výkon. Díky profesionálnímu motoru KOHLER COMMAND PRO o výkonu 7,75 a s litinovou vložkou válce máte k dispozici nejsilnější pohonnou jednotku VARI v historii.
Nový motor KOHLER COMMAND PRO CV224 se vyznačuje především vysokým krouticím momentem, ocelovou vložkou válce, olejovým čerpadlem, palivovým čerpadlem a filtrem a plnohodnotným tlakovým mazáním. Čtyřstupňový cyklonický vzduchový filtr zajišťuje přísun čistého vzduchu do sání, což je velká výhoda jak při sekání vysoké trávy, obracení sena i zametání. Techničtí znalci jej jistě ocení.
Pohonná jednotka PJCV224 byla vyvinuta k novému systému VARI GLOBAL, lze ji však samozřejmě použít také na starší VARI systém. Díky odstředivé spojce 80 mm a upínacím sponám zůstává zachována kompatibilita i s převodovými skříněmi starými 50 let.
Pohonná jednotka má přírubu s antivibračním připojením řídítek, díky čemuž je minimální přenos vibrací do řídítek. Řídítka mají nový design s důrazem na ergonomii a zvýšení tuhosti hlavního nosníku. Rukojeti jsou navíc zakončeny gripy se vzduchovými komorami pro tlumení mikrovibrací.
Výškové i stranové nastavení rukojetí lze snadno provést přímo z místa obsluhy. I přes silný motor je hmotnost kolem 25 kg, pohonná jednotka se tedy snadno přenáší. Součástí pohonné jednotky je automatická tříčelisťová odstředivá spojka.