Přívěs ANV-380 má kola rozměru 16x7.50-8" umístěná pod korbou, čímž snadněji projede užším profilem a má větší světlou výšku. Náboje kol jsou uloženy v kuličkových ložiscích pro delší životnost a lepší odvalování kola. Přívěs je vybaven bubnovými brzdami ovládanými pedálem, ruční parkovací brzdou a odpruženou podélně nastavitelnou sedačkou. Korba je vyklápěcí a má sklopné a odnímatelné zadní čelo. Přívěs ANV-380 je osazen kompletní sadou odrazek.
Vyklápěcí přívěs ANV-380 je schválen Ministerstvem dopravy a spojů ČR pro provoz na veřejných komunikacích III. a IV. třídy v soupravě s jakýmkoli malotraktorem, což je velká výhoda pro vlastníky starších strojů. Svůj dosavadní malotraktor s nově zakoupeným přívěsem ANV-380 tak můžete legálně provozovat na uvedených komunikacích. Technické osvědčení si vyžádejte u svého autorizovaného prodejce VARI při zakoupení přívěsu. Vystavení technického osvědčení je zpoplatněno.
VÝHODY
možnost technického osvědčení pro provoz na veřejných komunikacích III. a IV. třídy
odrazky a oj oproti konkurenci v ceně
odpružená ergonomická plechová sedačka
8“ kola pod korbou, snadnější průjezd užším profilem
Ve své spodní části zcela vodotěsná díky unikátnímu kazetovému vícebřitému guferu, které je u malotraktorů použito vůbec poprvé. Nové řešení výstupní hřídele převodové skříně umožňuje rychlou výměnu tažné nápravy TN-GLOBAL za kypřicí nože rotavátorů KUK nebo KUR bez použití nářadí.
Převodová skříň má tři rychlosti vpřed a zpátečku, které se řadí pomocí řadicí páky, takže nemusíte složitě přehazovat klínové řemeny jako u konkurenčních výrobků.
První rychlostní stupeň se využívá např. při orbě, přípravě půdy pro sázení brambor nebo tahání nákladu v těžkém terénu nebo do kopce.
Na druhý převodový stupeň můžete jezdit s připojeným vozíkem a odvézt např. dříví z lesa nebo odhrnovat sníh shrnovací radlicí. Na „dvojku“ se provádí i kypření půdy rotavátorem.
Třetí rychlostní stupeň je určen k rychlým přesunům malotraktoru s vozíkem po zpevněných cestách.
Při polních pracích lze využít geniálního pomocníka - kolík pro aretaci rychlostí. Jestliže jej v poloze neutrálu („0“) zasunete, lze zařadit pouze první rychlost („1“) a zpátečku („R“), což výrazně usnadňuje a zjednodušuje obsluhu malotraktoru např. při orbě.
K pohonu převodové skříně lze použít nové pohonné jednotky VARI GLOBAL nebo původního VARI systému.
Pohonná jednotka PJGCVx200 je určená pro malotraktory VARI GLOBAL, lze ji však použít na veškeré převodové skříně a podvozky TERRA-VARI od počátku výroby v r. 1969.
Pohonná jednotka je osazena motorem HONDA GCV200 nové generace, který splňuje přísné emisní normy EURO 5. Hliníková příruba má antivibrační připojení řídítek, díky čemuž jsou minimalizované vibrace v madlech. Na madlech jsou gumové gripy se vzduchovými komorami, které tlumí mikrovibrace do dlani. U řídítek je kladem velký důraz na ergonomii a pohodlí obsluhy. Výškové i stranové nastavení řídítek lze provézt z místa obsluhy. Díky hmotnosti cca 20 kg je pohonná jednotka snadno přenosná na jiný podvozek, popř. pro uskladnění či převoz. Součástí pohonné jednotky je také třičelisťová odstředivá spojka.
Podrobné informace o motorech Honda se dočtete v článku Motory HONDA.
VÝHODY
nový 4-taktní motor HONDA GCV200
nízká spotřeba paliva cca 0,8 l/hod.
emisní norma EURO 5
snadné startování
rozvod ventilů OHV
antivibrační systém
řídítka nastavitelná výškově i stranově z místa obsluhy
Tažnou nápravu tvoří 12" šípová kola s dezénem pneumatikem VARI FARM TRACK pro lepší záběr a poloosy včetně spojovacího materiálu pro připojení na dlouhou osu převodovky DSK-317.1/S. Lze ji velice snadno a bez nářadí vyměnit za kypřicí ústrojí, a přestavět tak malotraktor na rotavátor přímo na poli. Kola mají vylepšené ovládání aretace západky volnoběžky, takže lze snadněji měnit režim pojezdu kol. Do ráfků kol tažné nápravy lze namontovat přídavná vnitřní závaží, hmotnost plně osazené nápravy je 95 kg. Pro ještě lepší adhezi při orbě nebo jiných půdních pracech v nejtěžších podmínkách lze kola osadit orebnými návleky, pro práci se sněhovou radlicí, popř. do lesa slouží sněhové řetězy.
Boční oko závěsu slouží k připojení opěrné nohy ON-01.