Velká, 12’’ kola zajišťují snadné překonávání terénních nerovností, široký rozchod kol a nízké těžiště zvyšují stabilitu soupravy v terénu. Samozřejmostí je uložení nábojů kol v kuličkových ložiscích pro delší životnost a lepší odvalování kol i při využití maximální nosnosti. K tomu přispívá i dezén pneumatik VARI ROAD TRACK. Disk kol je obohacen o prolisy, čímž získal ještě větší tuhost a odolnost pro jízdu v terénu. Přívěs je vybaven velkými bubnovými brzdami s nožním ovládáním pedálem, ruční parkovací brzdou a komfort je zajištěn odpruženou podélně nastavitelnou sedačkou. Jeho předností, oproti předešlé generaci, je nová korba s kolmými bočnicemi a robustním zajištěním výklopného zadního čela, které lze odendat. Na bocích korby přívěsu jsou čtyři kotvicí oka, určená pro snadné přikurtování nákladu. Přívěs je osazen kompletní sadou odrazek. Na přívěsu je i příprava pro instalaci předního pomocného kolečka.
Oj pro přívěs ANV-500 není součástí návěsu.
Vyklápěcí přívěs ANV-500 je schválen Ministerstvem dopravy a spojů ČR pro provoz na veřejných komunikacích III. a IV. třídy v soupravě s jakýmkoli malotraktorem, což je velká výhoda pro vlastníky starších strojů. Svůj dosavadní malotraktor s nově zakoupeným přívěsem ANV-500 tak můžete legálně provozovat na uvedených komunikacích. Technické osvědčení si vyžádejte u svého autorizovaného prodejce VARI při zakoupení přívěsu. Vystavení technického osvědčení je zpoplatněno.
Ve své spodní části zcela vodotěsná díky unikátnímu kazetovému vícebřitému guferu, které je u malotraktorů použito vůbec poprvé. Nové řešení výstupní hřídele převodové skříně umožňuje rychlou výměnu tažné nápravy TN-GLOBAL za kypřicí nože rotavátorů KUK nebo KUR bez použití nářadí.
Převodová skříň má tři rychlosti vpřed a zpátečku, které se řadí pomocí řadicí páky, takže nemusíte složitě přehazovat klínové řemeny jako u konkurenčních výrobků.
První rychlostní stupeň se využívá např. při orbě, přípravě půdy pro sázení brambor nebo tahání nákladu v těžkém terénu nebo do kopce.
Na druhý převodový stupeň můžete jezdit s připojeným vozíkem a odvézt např. dříví z lesa nebo odhrnovat sníh shrnovací radlicí. Na „dvojku“ se provádí i kypření půdy rotavátorem.
Třetí rychlostní stupeň je určen k rychlým přesunům malotraktoru s vozíkem po zpevněných cestách.
Při polních pracích lze využít geniálního pomocníka - kolík pro aretaci rychlostí. Jestliže jej v poloze neutrálu („0“) zasunete, lze zařadit pouze první rychlost („1“) a zpátečku („R“), což výrazně usnadňuje a zjednodušuje obsluhu malotraktoru např. při orbě.
K pohonu převodové skříně lze použít nové pohonné jednotky VARI GLOBAL nebo původního VARI systému.
Tažnou nápravu tvoří 12" šípová kola s dezénem pneumatikem VARI FARM TRACK pro lepší záběr a poloosy včetně spojovacího materiálu pro připojení na dlouhou osu převodovky DSK-317.1/S. Lze ji velice snadno a bez nářadí vyměnit za kypřicí ústrojí, a přestavět tak malotraktor na rotavátor přímo na poli. Kola mají vylepšené ovládání aretace západky volnoběžky, takže lze snadněji měnit režim pojezdu kol. Do ráfků kol tažné nápravy lze namontovat přídavná vnitřní závaží, hmotnost plně osazené nápravy je 95 kg. Pro ještě lepší adhezi při orbě nebo jiných půdních pracech v nejtěžších podmínkách lze kola osadit orebnými návleky, pro práci se sněhovou radlicí, popř. do lesa slouží sněhové řetězy.
Boční oko závěsu slouží k připojení opěrné nohy ON-01.