Vysokootáčková rotační plečka RP-T2/S je určena pro jemné povrchové kypření a likvidace drobných plevelů mezi řádky pěstovaných plodin. Živiny, voda a sluneční paprsky tak mohou lépe k rostlinkám a Vaší úrodě se bude skvěle dařit. Plečka je dodávána jako kompletní set, ze kterého lze sestavit čtyři pracovní šíře plečky - 16, 22 , 32 a 38 cm, přičemž tento rozměr je vlastně rozměr šířky krytu. Šíře záběru okopávacího ústrojí je 12, 18, 28 a 34 cm. Tyto záběry umožnují pokrýt velmi širokou škálu plodin od brambor a drobné kořenové zeleniny až po kultivaci u hlav vinné révy nebo lesní školky. Set obsahuje všechny potřebné kombinace ochranných krytů. Vodící kolo a zadní radlička jsou nastavitelné, součástí je i bezpečností startovací stojan sloužící i k odstavení plečky. Jsou použity moderní okopávací nože nové konstrukce z vysokopevnostní nízkootěrové oceli. Hloubka kypření je 2-8 cm.
Plečku lze používat během vegetačního období, a to i na rozlehlých pozemcích. Díky rychloupínacím prvkům pro pohonné jednotky VARI je okamžitě připravená k použití a ušetří hodiny pomalé práce s motyčkou. Rotační plečku lze snadno přestavět na provzdušňovač trávníku pomocí přestavbové sady.
Nová pohonná jednotka byla vyvinuta pro náročné zákazníky, kteří od svého VARI systému očekávají ještě větší výkon. Díky profesionálnímu motoru KOHLER COMMAND PRO o výkonu 7,75 a s litinovou vložkou válce máte k dispozici nejsilnější pohonnou jednotku VARI v historii.
Nový motor KOHLER COMMAND PRO CV224 se vyznačuje především vysokým krouticím momentem, ocelovou vložkou válce, olejovým čerpadlem, palivovým čerpadlem a filtrem a plnohodnotným tlakovým mazáním. Čtyřstupňový cyklonický vzduchový filtr zajišťuje přísun čistého vzduchu do sání, což je velká výhoda jak při sekání vysoké trávy, obracení sena i zametání. Techničtí znalci jej jistě ocení.
Pohonná jednotka PJCV224 byla vyvinuta k novému systému VARI GLOBAL, lze ji však samozřejmě použít také na starší VARI systém. Díky odstředivé spojce 80 mm a upínacím sponám zůstává zachována kompatibilita i s převodovými skříněmi starými 50 let.
Pohonná jednotka má přírubu s antivibračním připojením řídítek, díky čemuž je minimální přenos vibrací do řídítek. Řídítka mají nový design s důrazem na ergonomii a zvýšení tuhosti hlavního nosníku. Rukojeti jsou navíc zakončeny gripy se vzduchovými komorami pro tlumení mikrovibrací.
Výškové i stranové nastavení rukojetí lze snadno provést přímo z místa obsluhy. I přes silný motor je hmotnost kolem 25 kg, pohonná jednotka se tedy snadno přenáší. Součástí pohonné jednotky je automatická tříčelisťová odstředivá spojka.