Poraďte se s profesionály: Po-Pá: 10:00 - 18:00 hod 604 169 665

Informace pro spotřebitele před uzavřením smlouvy

INFORMACE PRO KUPUJÍCÍHO, KTERÝ JE SPOTŘEBITELEM,
PŘED PŘÍPADNÝM UZAVŘENÍM SMLOUVY

 

I.

1.1. Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona Jaromír David, IČO 71419080, se sídlem Na dlouhém lánu 274/18, 160 00 Praha 6, telefonní číslo +420 604 169 665, e-mail: podpora@namir.cz, s provozovnou na adrese Žalanského 52/22, 163 00 Praha 6 – Řepy (dále jen „Prodávající”), provozující internetový obchod umístěný na internetové adrese https://www.namir.cz/ (dále jen „e-shop“), tímto ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZOS“), jakož i dalších účinných právních předpisů, sděluje Kupujícímu, který je spotřebitelem, níže uvedené informace před případným uzavřením kupní či jiné smlouvy na dálku.

 

II.

2.1. Podrobné informace o vzájemných právech a povinnostech smluvních stran vzniklých v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a jinou osobou (dále jen „Kupující“) prostřednictvím e-shopu, který Prodávající provozuje prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webová stránka“), jsou zveřejněny v obchodních podmínkách na internetové adrese https://www.namir.cz/ (dále jen jako „OP“).

 

III.

3.1. V souladu s příslušnými ustanoveními OZ a ZOS tímto Prodávající Kupujícímu, který je spotřebitelem, sděluje následující informace před případným uzavřením kupní smlouvy:

3.1.1. Kupní smlouvu je uzavírána distančním způsobem ve smyslu § 1820 a násl. OZ, a to prostřednictvím e-shopu, s čímž Kupující souhlasí. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku hradí Kupující. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou Kupující hradí za používání těchto prostředků (tj. v případě internetového či telefonického připojení se náklady řídí podmínkami operátora Kupujícího). Prodávající si tak neúčtuje žádné další poplatky nad rámec celkové ceny.

3.1.2. Prodávající požaduje úhradu celkové ceny po uzavření kupní smlouvy a před předáním zboží Kupujícímu. Zboží bude Kupujícímu dodáno a předáno až po úplném uhrazení celé celkové ceny. V případě platby na dobírku dojde k platbě při dodání zboží oproti předání zboží a celková cena je splatná při převzetí zboží.

3.1.3. Nutnost úhrady zálohy či obdobné platby se týká pouze požadavků Kupujícího na poskytnutí specifických služeb označených jako „zakázková výroba“, jsou-li vyžadovány a poskytovány. Prodávající je tedy oprávněn požadovat po Kupujícím úhradu přiměřené zálohy. Pakliže Prodávající bude žádat úhradu zálohy, je povinen o tomto Kupujícího – spotřebitele informovat ještě před uzavřením kupní smlouvy.

3.1.4. Prodávající neuzavírá smlouvy, jejichž předmětem je opakované plnění; pokud však uzavření takové smlouvy zprostředkovává, tak nejkratší doba, po kterou bude smlouva strany zavazovat vyplývá z konkrétních ustanovení takové zprostředkované smlouvy, která jsou závislá na podmínkách, které si mezi sebou dohodnou poskytovatel plnění dle takové zprostředkované smlouvy a spotřebitel.

3.1.5. Pokud je uzavírána smlouva na dobu neurčitou, tak v případě licenčních smluv uzavíraných na dobu neurčitou, je cena licence sjednána za celou dobu poskytování licence, není-li uvedeno jinak.

3.1.6. Informace o realizovaných objednávkách, jakož i uzavřená kupní smlouva, jsou archivovány v elektronickém archivu Prodávajícího, a to po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem úspěšného splnění uzavřené kupní smlouvy. Tyto informace nejsou přístupné třetím nezúčastněným stranám. 

3.2. Ve vztahu k řešení sporů se spotřebiteli tímto Prodávající Kupujícímu, který je spotřebitelem, před případným uzavřením kupní smlouvy sděluje, že:

3.2.1. Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu – spotřebiteli vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) OZ.

3.2.2. Vyřizování stížností Kupujícího zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické adresy podpora@namir.cz. Informaci o vyřízení stížnosti Prodávající zašle na elektronickou adresu Kupujícího, ze které byla stížnost odeslána.

3.2.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.

3.2.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

3.3. Ve vztahu k právu odstoupit od smlouvy tímto Prodávající Kupujícímu, který je spotřebitelem, před případným uzavřením kupní smlouvy sděluje, že:

3.3.1. V souladu s ustanovením § 1829 OZ má Kupující, který je spotřebitelem, právo odstoupit od kupní smlouvy i bez udání důvodů, a to ve lhůtě 14 dnů, která běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o

a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží,

b) smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo

c) smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.

3.3.2. V souladu s ustanovením § 1837 OZ nemůže ani Kupující, který je spotřebitelem, odstoupit od smlouvy o:

a) poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

b) dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

c) dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,

d) dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,

e) dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

f) opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,

g) dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

h) dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,

i) dodávce novin, periodik nebo časopisů,

j) ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,

k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo

l) dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

3.3.3. V případě, že se Kupující, který je spotřebitelem, rozhodne odstoupit od kupní smlouvy, může tak učinit jakýmkoliv prokazatelným způsobem, a to například:

a) prostřednictvím elektronické pošty zaslané Prodávajícímu na e-mail podpora@namir.cz;

b) listinou poštou zaslanou Prodávajícímu na adresu sídla Prodávajícího, tedy na adresu Na dlouhém lánu 274/18, 160 00 Praha 6;

c) sdělením telefonicky na telefonní linku Prodávajícího: +420 604 169 665;

d) osobním sdělením Prodávajícímu či pověřenému zaměstnanci Prodávajícího v provozovně Prodávajícího na adrese Žalanského 52/22, 163 00 Praha 6 – Řepy

3.3.4. Pro odstoupení od smlouvy může Kupující, který je spotřebitelem, využít vzorový formulář, jehož náležitosti jsou v souladu s nařízením vlády č. 363/2013 Sb., o vzorovém poučení o právu na odstoupení od smluv uzavřených distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory a vzorovém formuláři pro odstoupení od těchto smluv, a který tvoří přílohu č. 2 OP. Využití takového formuláře však není povinností Kupujícího a nepoužití takového formuláře nijak nesnižuje právní účinky odstoupení od smlouvy učiněného jiným způsobem.

3.3.5. V případě odstoupení od smlouvy nese Kupující – spotřebitel náklady spojené s vrácením zboží Prodávajícímu, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za vrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

3.3.6. Kupující – spotřebitel má povinnost uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již s jeho souhlasem začalo. 

3.3.7. Odstoupí-li Kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od něho obdržel, a to na adresu sídla Prodávajícího uvedenou v čl. 1.1. OP. Lhůta pro zaslání nebo předání zboží Prodávajícímu zůstane zachována, pokud Kupující – spotřebitel zašle zboží na adresu sídla Prodávajícího nejpozději poslední den této lhůty.

3.3.8. Prodávající má právo na vrácení úplného zboží, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené a čisté, a pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a v hodnotě, v jakém Kupující – spotřebitel zboží převzal. 

3.3.9. Kupující – spotřebitel odpovídá Prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. V takovém případě, je Prodávající je oprávněn požadovat po Kupujícím – spotřebiteli náhradu za snížení hodnoty zboží. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení celkové ceny.

3.3.10. Pokud se jedná o spotřební zboží (tj. zboží, jehož účelem je spotřebování), pak může Kupující – spotřebitel od smlouvy odstoupit pouze pokud Kupující dodá zboží nepoškozené a nepoužité v neporušeném originálním balení.

3.3.11. Odstoupí-li Kupující – spotřebitel od kupní smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů spojených s dodáním zboží, které od něho na základě kupní smlouvy přijal. Jestliže Kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající vrátí Kupujícímu tyto peněžní prostředky stejným způsobem, kterým je od Kupujícího obdržel; jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím Kupující souhlasil, a pokud tím Kupujícímu nevzniknou další náklady. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.

3.3.12. Lhůta k odstoupení od kupní smlouvy se považuje za zachovanou, pokud Kupující, který je spotřebitelem, prokazatelně odešle formulář či sdělení o uplatnění práva odstoupit od kupní smlouvy před uplynutím této lhůty. Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí Kupujícímu – spotřebiteli prostřednictvím elektronické pošty na elektronickou adresu, přijetí formuláře či jiného sdělení o uplatnění práva odstoupit od kupní smlouvy.

3.3.13. Do doby převzetí zboží Kupujícím, který je spotřebitelem, je Prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě, že nastanou okolnosti nezávislé na jeho vůli, které mu znemožňují dodání objednaného zboží Kupujícímu (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze zboží). Prodávající je dále oprávněn odstoupit od kupní smlouvy ze zákonných důvodů a také v případě, že:

a) Kupující neuhradí celkovou cenu ve lhůtě splatnosti;

b) Kupující bezdůvodně odmítne převzít zboží, které bylo zasláno na jeho doručovací adresu na dobírku.

3.3.14. Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy v případě, kdy Kupující uvede v objednávce nesprávné kontaktní údaje a Prodávajícímu se následně nepodaří Kupujícího na základě těchto údajů kontaktovat (zejména v případě nedoručitelného e-mailu potvrzujícího uzavření kupní smlouvy), nebo v případě kdy kvůli nesprávným kontaktním údajům není možné předat objednané zboží dopravci k doručení Kupujícímu.

3.4. Prodávající Kupujícímu dále sděluje své obecné kontaktní údaje. Tyto údaje platí pro všechny případy, není-li v OP stanoven pro konkrétní situaci jiný kontaktní údaj. Kupující – spotřebitel má právo kontaktovat Prodávajícího na níže uvedené kontaktní údaje v kterékoliv záležitosti, přičemž nepoužije-li kontaktní údaj stanovený Prodávajícím pro konkrétní situaci, ale právě kontaktní údaje v tomto bodu, nemá to žádný vliv na práva Kupujícího, který je spotřebitele. Obecné kontaktní údaje prodávajícího jsou: 

Adresa sídla: Na dlouhém lánu 274/18, 160 00 Praha 6
Adresa provozovny: Žalanského 52/22, 163 00 Praha 6 – Řepy
Email: podpora@namir.cz
Telefonní číslo: +420 604 169 665

3.5. Před případným uzavřením kupní smlouvy dále Prodávající Kupujícímu, který je spotřebitelem, sděluje:

3.5.1. V souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech a se zákonem č. 542/2020 Sb. o výrobcích s ukončenou životností, má Kupující možnost při nákupu některých druhů zboží bezplatně odevzdat v místě prodeje stejné množství zboží podobného typu a použití.

3.5.2. Ceny zboží a služeb jsou na webové stránce e-shopu uváděny včetně i bez DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, které musí Kupující pro získání zboží zaplatit; to se však netýká případných poplatků za dopravu anebo za způsoby úhrady, které jsou uváděny až v rámci objednávky, a jejichž výše se odvíjí od volby Kupujícího.

3.5.3. Prodávající je oprávněn stanovit cenu zboží odhadem ve smyslu ustanovení § 13 odst. 2 písm. e) zákona č. 526/1990 Sb., o cenách. Na webové stránce e-shopu jsou tak uvedeny ceny konečné i ceny odhadní (tj. předběžné), přičemž je vždy pro Kupujícího zřetelné, jaká cena je konečná a jaká odhadní. Prodávající tady upozorňuje Kupujícího, že cena za zboží může být určena odhadem ve smyslu ustanovení § 13 odst. 2 písm. e) zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, neboť konečná cena zboží bývá v důsledku neustálého zdražování vstupních materiálů do výroby velmi často měněna (zvyšována) a Prodávajícímu je tak známa až v den expedice předmětného zboží.

3.5.4. Pokud Prodávající zjistí, že cenu určenou odhadem bude třeba překročit, oznámí to bez zbytečného odkladu Kupujícímu, přičemž mu novou cenu odůvodnění. Spolu s oznámením o překročení odhadované ceny Prodávající vyzve Kupujícího k potvrzení nové ceny zboží. Kupující je povinen Prodávajícímu novou cenu potvrdit do 15 pracovních dnů od doručení oznámením o překročení odhadované ceny. Nesouhlasí-li Kupující s novou cenou, má Kupující právo od kupní smlouvy odstoupit. Neobdrží-li Prodávající potvrzení, v němž Kupující novou cenu prokazatelně potvrdí, je Prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě se Prodávající se zavazuje vrátit Kupujícímu finanční částku uhrazenou na základě kupní smlouvy.

3.5.5. Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení zboží bude Kupujícímu sdělena v rámci akceptace návrhu na uzavření kupní smlouvy. Doba uvedená na e-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.

3.5.6. Prodávající není povinen v odůvodnitelných případech uzavřít s Kupujícím kupní smlouvu na veškeré zboží vystavené v e-shopu. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se nepoužije, neboť návrh Prodávajícího dodat zboží vystavené v e-shopu není návrhem k uzavření kupní smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 OZ, vystavení zboží v e-shopu je pouze výzvou k podání návrhu na uzavření kupní smlouvy.

3.5.7. Prodávající není rovněž povinen uzavřít kupní smlouvu s Kupujícím v případě, že:

a) se jedná o osobu, která dříve podstatným způsobem porušila kupní smlouvu či OP anebo o osobu, která je v prodlení s úhradou splatných závazků vůči Prodávajícímu;

b) se Prodávající na tom s Kupujícím dohodne, a to zejména v případech, kdy dodavatel zboží změní cenu zboží, popřípadě je-li zboží vyprodáno a je u dodavatele trvale nedostupné. O této skutečnosti Prodávající informuje Kupujícího prostřednictvím e-mailu.

3.5.8. Prodávající si vyhrazuje právo ve výjimečných případech objednané zboží Kupujícímu nedodat, a to zejména v případě, že kdy Kupující objedná zboží za cenu zveřejněnou omylem v důsledku chyby interního informačního systému Prodávajícího či pochybení personálu Prodávajícího, popřípadě je-li zboží vyprodáno a trvale u dodavatele nedostupné. V takovém případě je Prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, a to i poté, co Kupující obdržel e-mail potvrzující přijetí jeho objednávky či akceptaci návrhu na uzavření kupní smlouvy, o čemž Prodávající bez zbytečného odkladu informuje Kupujícího. Prodávající se zavazuje v takovýchto případech vrátit Kupujícímu veškeré finanční plnění uhrazené na základě kupní smlouvy.

3.5.9. Prodávající si vyhrazuje právo prohlásit kupní smlouvu za neplatně uzavřenou, pokud došlo ke zneužití osobních údajů, případě údajů označujících osobu podnikající, zneužití platební karty, případně k jinému obdobnému zneužití údajů, nebo z důvodu zásahu správního, policejního či soudního orgánu. Kupující bude o takovémto postupu informován vyjma případů, kdy by tím Prodávající porušil povinnost uloženou mu právním předpisem či orgánem veřejné moci. Dále je Prodávající oprávněn prohlásit kupní smlouvu za neplatně uzavřou došlo-li ke zneužití slevového poukazu, nebo byl-li slevový poukaz neoprávněně použit na zboží, na které nebyl určen.

3.6. Ve smyslu § 11a ZOS Prodávající informuje Kupujícího – spotřebitele o tom, že podmínky pro dodání zboží, a to včetně omezení pro dodání zboží, jsou uvedeny v čl. VI „Doručení zboží“ OP dostupných na webové stránce e-shopu. Obdobné platí pro přijímané způsoby platby, které taktéž vyplývají z OP, zejména z ustanovení jejich čl. V. „Cenové a platební podmínky“.

3.7. Kupující, který je spotřebitelem, bere dále na vědomí, že ostatní náležitosti ve smyslu § 1811 OZ, § 1820 OZ a § 11a ZOS, mu jsou sděleny i v rámci ostatních ustanoveních OP.

 

IV.
Závěrečná ustanovení

4.1. Tyto informace pro Kupujícího, který je spotřebitelem, před případným uzavřením smlouvy, jsou Kupujícímu kdykoli dostupné v provozovně Prodávajícího na adrese Žalanského 52/22, 163 00 Praha 6 – Řepy, nebo elektronicky na internetové adrese https://www.namir.cz/.

4.2. Tyto informace pro Kupujícího, který je spotřebitelem, před případným uzavřením smlouvy, jsou platné a účinné ode dne 9. 8. 2022. 

Kamenná prodejna v Praze

Žalanského 52/22, Praha 6 +420 604 169 665

Máme otevřeno
Po-Pá: 10-18 hod
So-Ne: zavřeno

Ukázat na mapě

U nás můžete platit:
Zboží vám dopravíme: